PKP Intercity zmienia zasady promocji. Stracą oczywiście podróżni
Zmiana w ofercie PKP Intercity „Taniej z Bliskimi” w okresie wakacyjnym nie jest atrakcyjna dla podróżnych. Przeciwnie.
Na dodatek przewoźnik zmienił zdanie dosłownie w ostatniej chwili tłumacząc w mediach swoją decyzję „zmieniającymi się warunkami rynkowymi”.
10 proc. różnicy na niekorzyść podróżnych
Oferta "Taniej z bliskimi" jest przeznaczona do osób podróżujących w grupie do sześciu osób, które jadą tym samym pociągiem, w tej samej relacji, klasie wagonu i w tym samym dniu, a bilety kupiły najpóźniej 7 dni przed wyjazdem. Promocja obowiązuje w komunikacji krajowej, w pociągach TLK, IC w 2. i 1. klasie wagonów z miejscami do siedzenia, wagonów z miejscami do leżenia i w sypialnych.
W taki sposób do końca wakacji można obniżyć koszty podróży o 20 proc. Sęk w tym, że ceny biletów miały być w tej taryfie niższe o 30 proc.
Oferta „Taniej z bliskimi” została wprowadzona 1 lipca 2022 roku i cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród podróżnych. W pierwszym roku jej obowiązywania skorzystało z niej ponad 8,7 miliona podróżnych.
Na okres wakacji PKP Intercity zdecydowało się jednak zmniejszyć zniżkę w ramach oferty „Taniej z bliskimi”, co oznacza wyższą cenę przejazdu pociągiem. Spółka tłumaczy, że bierze przykład z przewoźników lotniczych.
W 2024 roku PKP Intercity przewiozło 78,5 mln pasażerów. To o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto PKP Intercity za 2024 rok wyniósł rekordowe 250 mln zł, a za rok 2025 spółka spodziewa się jego podwojenia. W tym celu PKP Intercity przygotowało na lato 34 połączenia sezonowe, które uzupełniają stałą ofertę 480 kursów całorocznych.
Nowością wśród nich jest pociąg EIP z Warszawy, który trasę do Świnoujścia pokonuje w około 5,5 godziny.